Egitim

YAŞAM BOYU EĞİTİM

        Ülkemizde en köklü yayıncılık kurumu olan TRT aynı zamanda mikrofon karşısına ve ekran önüne çıkardığı isimlerin; “nezaket dili ve üslup, etkili diksiyon, doğru ve mükemmele yakın Türkçe” kullanımlarıyla da toplumdaki saygınlığını korumaktadır. Acar Acartürk, günümüz görsel ve işitsel medyasında da öncü bir okul olarak kabul gören TRT’ de; otuz senelik mesleki birikimiyle sürdürdüğü yayıncılığın yanı sıra, uzmanlık alanları ve iletişimle ilgili eğitimler de vermeye devam etmektedir. Kendisi üniversitede ki eğitim formasyonunun üzerine spikerlik, sunuculuk ve yapımcılık konusunda aldığı mesleki eğitimi ve tecrübesini de eklemiştir. Acartürk, özellikle “Spikerlik ve Sunuculuk” konusunda mesleki, “Temel Diksiyon, Topluluk Karşısında Konuşma Becerileri, Kelimeleri Etkili Kullanma Sanatı” vb. konularla ilgili Kişisel Gelişim, “Yönetsel Liderlik Becerileri” vb. konularla ilgili yöneticilik ve “Kurumsal Nezaket – Protokol Becerileri” vb. konularla ilgili de kamusal alanda profesyonel eğitimcilik deneyimine sahiptir.

MEDYACILIK EĞİTİMLERİ

SPİKERLİK VE SUNUCULUK EĞİTİMİ

        Herkes için, konuşmaya yönelik “Temel Diksiyon” eğitiminin öneminden, Etkili ve Güzel Konuşma bölümünde bahsettik. Bu konuyu daha ileri ve profesyonel bir düzeye taşımak isteyenlere tavsiyemiz öncelikle kendinizde keşfettiğiniz ses ve söyleyişe dair yeteneği, bu alanda uzman olan bir kişiye onaylatmanız gerekliliğidir. Daha sonra uzun soluklu alınacak bir Temel Diksiyon eğitimi sizi belli bir aşamaya getirecektir. Spikerlik ve Sunuculuk için olası yeteneğinizi deneyimli bir eğitimci eşliğinde belirleyip mesleki açıdan uygunluğunuzu test etmeli ve doğru uzmanlık alanına yönlendirilmelisiniz.

KİŞİSEL GELİŞİM EĞİTİMLERİ

TEMEL DİKSİYON EĞİTİMİ

        Türkçe dünya dilleri arasında yapısı ve melodisiyle öne çıkan, doğru ve etkili kullanıldığında, bu özelliklere sahip kişilerin toplumda taktir kazanmasını sağlayan güçlü bir iletişim dilidir.

        Konuşmanın bir yetenek olarak her insanda var olmasıyla birlikte Türkçe’ yi konuşabiliyor olmak, insanlarla belirli ölçüde anlaşmayı sağlamak adına yeterli olmaktadır ancak doğru ve etkileyici şekilde kullanabilmek; gerek aile içi iletişimde, gerek sosyal ilişkilerimizde ve gerekse iş hayatımızda konuşarak kurduğumuz iletişimde; bir kültür göstergesi olarak kabul edilmektedir.

        Kelimelerin doğru telaffuzları, vurguları, tonlama şekilleri, uzun soluklu konuşmalarda nefesimizi kontrollü kullanabilmek, konuşmalarda hatta okumalarda doğru kelimeler arasında duraklar kullanabilmek; tüm bunlar ve diğer bazı konuşma unsurları Türkçe’ nin söyleyiş şeklinin beceri düzeyini belirler. Daha da önemlisi, bu konuda alınacak eğitim; yanlış yerden ses ve nefes kullanımları sonucu öncelikle mesleği öğretmenlik, avukatlık, sekreterlik gibi uzun konuşmalar üzerine kurulu kişilerde hatta hemen herkeste oluşabilecek ses teli nodülü riski, nefes kullanım hatalarından kaynaklanan aşırı yorgunluk vb. pek çok rahatsızlığın yaşanmaması adına çok önemli bir kişisel yatırımdır.

        Türkçe’ yi etkili ve doğru kullanabilme becerisi, eğitsel olarak bakıldığında hemen her yaş grubunda, doğru metotlar uygulandığı taktirde ileri düzeyde geliştirilebilmektedir. Konuyu bu boyutuyla merak eden ve kendisine bu alanda yatırım yapmak isteyen herkese öncelikli tavsiye edeceğimiz eğitim konu başlığı bu olacaktır.

KİŞİSEL FARKINDALIK – İMAJ YÖNETİMİ

        İki insan arasındaki iletişimin yönünü ve gücünü belirleyen yetkinlik kişilerin farkındalık düzeyiyle birebir bağlantılıdır. Kişisel farkındalığı yüksek olan bireyler iletişimin yönünü belirler ve ikna süreçlerini daha iyi yönetir. Bu sebeple iletişim süreçlerinde kullanılan eğitsel öğretilerin başında “Kişisel farkındalık” eğitimleri gelir. Bireysel yada grup çalışması şeklinde yapılan bu tarz eğitimlerde kullanılan yöntem, yapılan çalışmalar ve uygulamalı testler sonunda kendi özelliklerinin farkına varan, iletişim konusunda eksiklerini ve olası hatlarını kapatan katılımcılar ilişkilerindeki pozitif değişimi çok net fark edeceklerdir.

ETKİLİ İLETİŞİM TEKNİKLERİ

        Mesleki kariyerini konuşarak kurulan iletişim üzerine yapmış , işini uzun yıllar boyunca her kültür ve yaş grubunda binlerce kişiyle iletişim kurarak sürdürmüş bir meslek erbabı olarak Acar ACARTÜRK’ ün bu eğitim başlığıyla ilgili yaklaşımı; “kendisine bu alanla ilgili eğitsel anlamda yatırım yapmak isteyen yada başka bir deyişle aile içi iletişimini, sosyal ilişkilerini veya iş ilişkilerini çok daha iyi hatta profesyonel şekilde  yönetmek isteyen herkes, düzenlenen bu eğitsel çalışmalara katılarak oldukça başarılı sonuçlara ulaşabilir” şeklindedir.

        Bu tarz iletişimin etki düzeyini olumlu yada olumsuz yönde belirleyen konuşma şekilleri yada davranış ve tavırlar belli formlar içerisinde tanımlanmıştır. Empati kurma, ikna etme, çatışma yönetimi, öfke kontrolü hatta bunları da içinde barındıran müzakere, münazara teknikleri vb. konular her alanda kurduğumuz iletişimin yönünü ve gücünü belirleyebilecek unsurlar olarak öne çıkmakla birlikte yukarıda da ifade edildiği gibi geliştirilebilir eğitsel konulardır. İlişki düzeyimizi oldukça yukarı taşıyabilecek bu konuyla ilgili eğitim alma alternatifi muhakkak değerlendirilmelidir.

BEDEN DİLİNİN ETKİLİ KULLANIMI

        Mimik ve jestlerimizi daha kontrollü ve etkin kullanabilmenin bir yolu olup olmadığını, sosyal tavır ve davranışların ne tür normları olduğunu ve iletişim kurarken bunlara ne kadar uygun hareket ettiğinizi merak ediyor yada konuyla ilgili olası eksiklerinizi kapatmak istiyorsanız bu eğitimi iyi bir konu başlığı olarak tavsiye ederiz. Son zamanlarda bu alanda yeterliliğini kanıtlamış pek çok eğitimciye ulaşılabiliyor. Yürüyüşten, tokalaşma stilimize, kurduğumuz göz temasından, bir mekana hatta makama giriş ve çıkış tarzımıza kadar pek çok hareketin, yüz yüze konuşarak kurulan iletişimde bazen ne kadar önemli olduğunu hatırlayarak bu konudaki eğitimlerin değerini tahmin edebilirsiniz.

TOPLULUK KARŞISINDA KONUŞMA BECERİLERİNİ GELİŞTİRME

        Çoğu kişinin mesleki hayatı boyunca ya da sosyal yaşamında üstlendiği roller icabı sık sık topluluk karşısında konuşma yapmak durumunda kala bilmetedir. Bu tür konuşmaların yarı formal, formal ve profesyonel olarak yapılabilmesi, tecrübe kadar doğru yöntem uygulamaklada olur. Topluluk konuşmacısı kimliğimizi güçlendirecek yol ve yöntemleri ele alan, heyecanımızı nasıl kontrol altında tutabileceğimizi öğreten etkili bir eğitim her zaman yararlı olacaktır.

SUNUM BECERİLERİNİ GELİŞTİRME

        Mesleki hayatında, işi gereği pek çok insan sunum yapmak durumunda kalıyor ve bu sunumları hazırlamak, aktarmak konusunda çoğu kez gereksiz zaman harcanırken, yanlış ve eksik yapılan sunum planlamaları kişiyi topluluk karşısında oldukça zor durumda bırakabiliyor, ayrıca doğru bir sunuş stratejisi olmaması, kürsü iletişiminin zayıf kalması, slayt vb. ekipmanların profesyonel kullanılamaması sunumu sıkıcı ve etkisiz bir hale getiriyor. İşte oldukça sık yaşanan bu tür durumlar için geliştirilen bu eğitim her aşamasında sunum konusuna profesyonel bir yaklaşım getiriyor.

KELİMELERİ ETKİLİ KULLANMA SANATI

        İnsanların kullandığı en yaygın ve güçlü iletişim şekli konuşmadır. Öyle ki aynı kelimeleri kullansak dahi kullanan kişilerin o kelimelere yüklediği anlam dinleyenleri çok farklı etkileyebilir. Bunu bilinçli kullanan pek çok kişi kurdukları iletişimde çok etkili olabilmektedir.

        Kelimeleri etkili tabiri yerindeyse sihirli bir şekilde kullanabilmenin yolu ve yöntemi daha doğrusu “insanlar kelimeleri nasıl ikna edici şekilde kullana biliyor, ben de kullanabilir miyim sorusunun cevabı” konuyla ilgili alınacak eğitim içeriğinde bulunabilir.

YÖNETİM BECERİLERİNİ GELİŞTİRME EĞİTİMLERİ

YÖNETSEL LİDERLİK BECERİLERİNİ GELİŞTİRME

        Günümüzde hem özel sektörde hem de  kamusal alanda, çabuk karar veren, çalışan iletişimi ve yönetme becerileri gelişmiş, risk yönetebilen, etkili zaman kullanabilen, çözüm odaklı ve liderlik becerileri gelişmiş, yeni tarz yönetici modelleri sıklıkla görülmektedir. İdareci modellerinden yönetici tarzına geçiş sonrasında özellikle günümüzde yeteneğe dayalı içgüdüsel davranışlarla yani özünde liderlik olarak tanımlanan yönetim modeliyle yöneticilik kavramı kesiştirilmiş ve başlıkta da ifade edilen şekliyle profesyonel içeriğe sahip bir eğitim ilgili katılımcılar için çok yararlı bir alternatif olarak ortaya çıkmıştır.

MÜZAKERE VE MÜNAZARA TEKNİKLERİNİ GELİŞTİRME

        Sanıldığının aksine sadece rekabet ortamlarında, siyasi tartışmalarda vb. durumlarda değil; kariyer, eğitim, aile içi iletişim de dahil olmak üzere hayatımızın pek çok alanında, sürekli bir şeyler konusunda müzakerede bulunur, uzun soluklu sohbetleri münazaraya dönüştürürüz. Görüş belirtme, karşılıklı fikir alış verişinde bulunma anlamı taşıyan müzakere iletişimi kadar, bir karşı çıkma, bazen fikirlerin dayatılması hatta tartışma boyutunun aşılıp çatışmaya dönüştüğü münazara stilleriyle sık sık karşılaşırız.

        İşte gerek sosyal yaşamımızda gerekse kariyer ya da iş hayatımızda karşılaştığımız ve bazen kritik görüşmeleri tanımlayan bu iki kavram konusunda profesyonel bir duruş sergileye bilmek ve bu tarz iletişimde süreci iyi yönetebilmek adına katkısı göz ardı edilemeyecek bu başlık altında önemli bir eğitim katılımcıya önerilmektedir.

TOPLANTILARDA VERİMLİLİK VE ETKİLİ ZAMAN YÖNETİMİ

        Günümüz koşullarında iş ortamlarında en sık başvurulan iletişim yöntemi hala daha toplantılardır. Özellikle personel arasında oldukça negatif algı yaratan bu kavramın eleştiri almasının en önemli sebebi yanlış zaman kullanımı ve yönetilme sorunudur. İrili ufaklı formal ya da yarı formal olarak masa başı öncelikli olmakla birlikte çeşitli şekillerde yapılan toplantıları sıkıcı halden çıkarmak, hakkaniyetli rol dağılımı yapmak ve özellikle zamanı etkili kullanmak mümkündür. Eğitimin içeriği bu alt başlıkların masaya yatırıldığı, sistemli ve etkili toplantı modellerinin incelendiği detaylar taşımaktadır.

KAMUSAL ALAN EĞİTİMLERİ

KURUMSAL NEZAKET KURALLARI VE PROTOKOL BECERİLERİNİ GELİŞTİRME

        Özellikle resmi ve yarı resmi kurumlarda hatta profesyonel işletmelerin pek çoğunda ; giyim-kuşamdan, ast-üst iletişimine, telefon açma, arama-aranma aşamalarından, makamlara giriş çıkışlara hatta toplantılarda söz almaktan, karşılama ve uğurlama merasimlerine kadar tanımlanmış, yazılı yada yazılı olmayan bir kurallar bütünü vardır. Aldığınız mesleki yada iş pozisyonuna göre kurumsal iletişim alanlarında zorluk çekmemeniz adına bu tür bir eğitimi almanızı tavsiye ederiz.

SEKRETERYA PROTOKOLÜ VE YÖNETİCİ TEMSİLİ

        Sekreterlik olarak bilinen ancak yönetici asistanlığı, ofis yöneticiliği vb. kavramların yaygın kullanımıyla zaman zaman tanım değişikliğine uğrayan bu pozisyon, günümüzde hak ettiği değeri bulmuştur. Yönetici kadrolarının olmazsa olmaz, önemli bir parçası olarak tanımlana, sekreterya görevini üstlenmiş, özellikle de kamusal alanda ya da kurumsal şirketlerde çalışan kişilerin; profesyonel anlamda, yönetici modellerini, onlara karşı sergilenmesi gereken davranış şekillerini bilmesi gerekliliği bir elzemdir. Ayrıca karşılama, makam giriş çıkışları, misafir iletişimi, ağırlama, ikram, iç ve dış telefon arama-aranma ve daha pek çok konuda yönetici temsiline yönelik doğru bilgilere sahip olmaları önemli bir gerekliliktir. Sekreterya personeline özel hazırlanmış olan eğitimin amacı ilgili kişilere bu donanımı sunmaktır.

KURUM KÜLTÜRÜ VE MİSAFİR İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ EĞİTİMİ

        Kurum kültürü, aidiyet hissi ve ast üst ilişkilerindeki kurumsal davranış modelleri; personele, gerek kuruma yeni başladıklarında oryantasyon şeklinde gerekse memuriyetleri süresince verilmelidir. Bu eğitimler sadece normal çalışanları kapsamamalıdır. Hatta; güvenlik görevlileri, ulaşım görevlileri, santral memurları,  hizmetliler ve ikram görevlileri öncelikli olarak bu konuda eğitime tabii tutulmalıdır. Karşılama yapan, yönlendirme, telefon aktarma, eşlik, makama eşlik, ikram, uğurlama alanlarında yer alan, hem birbirleriyle, hem yöneticileriyle hem de misafirlerle bire bir iletişimde olan bu personele yönelik  hazırlanan eğitim, ilgili konular dahilinde oluşturulmuştur.

Egitim